مهدی غزنویان

زندگی من

مهدی غزنویان

زندگی من

پیت موندریان

آنهایی که مثل من کارمند هستند حتما به این نکته توجه کرده‌اند که داشتن لیوان در بین کارمندان یک اصل مهم هست و نکته جالب این هست که اکثرا همکاران خانم سعی می‌کنند از لیوان‌هایی به مراتب بهتر و با کیفیت‌تر استفاده کنند .آقایان زیاد به این سوسول‌بازی‌ها اعتقادی ندارند و برای نوشیدن آب و چای به همان لیوان‌ها و فنجان‌های شرکت و اداره بسنده می‌کنند .

در بین همکاران ، ما یک دوستی داریم که تا قبل از ازدواج به همین لیوان‌ها و فنجان‌های شرکت بسنده می‌کرد اما حالا امروز لیوانی ‌با خود به شرکت آورده که همه ما را متعجب کرد و باعث شد تا من این‌ها را بنویسم.

لیوان زیبایی که با خطهای صاف و همچنین رنگ‌های شاد طراحی شده است. گذشته  از شوخی‌های مردانه و الطاف دوستان به این همکار محترم ما که  :"پسر تو تا دیروز توی پوست هندوانه آب می‌خوردی و تو را چه به این لیوان " ،‌" خوب عزیزجان پس قول دادی که دیگر با آفتابه آب نخوری "  گرفته ، ‌تا صحبت در مورد مزایای زن و مادر زن و زن ذلیلی و کلاس و....

طرح روی لیوان تقریبا این شکلی بود :

  

 

من خیلی از طرح خوشم آمد قبلا هم دیده بودم اما خوب دقت نکرده بودم . با کمی پرس و جو و گشت و گذار در اینترنت رسیدم به طراح آن که  پیت موندریان   است . و بعد رسیدم به منصور نصیری  که قبلا  اینجا درمورد آثار پیت موندریان  توضیح داده است .

در بین چیزی‌هایی که در مورد موندریان و طرح‌هایش خواندم  این چند مورد برای من خیلی جالب بود :

موندریان  به عرفان در هنر معتقد بود و سعی کرد تا انتزاع هندسی را جلوه بخشد .

عناصر اولیه یک طرح و نقاشی خطوط و رنگها هستند و موندریان همواره بر این بود تا با ایجاد یک نظم و انظباط ریاضی بین خطوط و رنگها به ساده‌ترین شکل نقاشی( نه سهل انگاری و ساده‌پنداری )  دست یابد.

حالا این طرح‌ها را ببینید و اگر کسی بیشتر در موردشان می‌داند برای من بنویسید.

 

 پیت موندریان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات 4 + ارسال نظر
انارام فروهر چهارشنبه 26 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 10:06 ق.ظ http://asanaram.mihanblog.com

سلام مهدی عزیز . من زیاد با نقاشی آشنا نیستم . اما چیزهایی در مورد رنگ و خواص آنها به لحاظ تاثیرات دراماتیکی و ... می دانم که در خور نگارش نیست . ولی طرح هایی اینچنینی که عموما در هم نشینی رنگ های گرم و یا رنگ های سرد و گاه تضاد طرح می شوند حالات مختلفی را ایجاد می کنند . با نشانه شناسی و بررسی رنگ ها که عموما رنگ های مذهبی در این طرح ها انتخاب شده است به عرفان گرایی طراح می توان معتقد شد . نکته جالب توجه برای من غلبه رنگ های قرمز و یا زرد بود ! بهر سبب زیاده جسارت است

آسا دوشنبه 31 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 10:13 ق.ظ

سلام
اگه منظورتون اطلاعاتی در مورد خود هنرمنده می تونم براتون بگم اما این دفعه که اومدم .تا بعد .

کلاغ سیاه جمعه 22 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 12:50 ب.ظ http://www.mor-hali.blogfa.com

سلام
من وبلاگ قبلی شما را همه خوندم
وبلاگ جدیدتون هم خوندم
احساس می کنم نوشته های وبلاگ قبلی شما زیباتر است
البته این فقط نظر من است

مورچه شماره یک چهارشنبه 27 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 02:13 ب.ظ

سلام چرا دیگر بروز نشدید؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد